Francie 2.-12.7.2010

V pátek 2.7. jsme ráno vyrazili na cestu, plni optimismu a očekávání dobrodružství. Na hranicích v Rozvadově jsem si vyzvedla první dovolenkovou kešku a pokračovali jsme dál. V Německu jsme občas chytli kolony, ale nebylo to naštěstí nic na delší dobu, jen jednou jsme sjeli z dálnice a kolonu jsme objeli.
Do Francie k moři, kde jsme spali první dva dny, jsme přijeli po 24 hodinové cestě. Bydleli jsme v kempu La Clape v městečku Le Cap d´Agde. V sobotu jsme si dali pauzu a trochu jsme prozkoumali místní pláže. V neděli nás čekal výlet do Carcassonne. Tam to bylo nádherné, škoda, že nebylo víc času.
V pondělí jsme přejeli asi 100km do městečka Saintes Maries de la Mer. Tady jsme po dlouhých úvahách zvolili kemp Le Clos du Rhone, především kvůli stínu, který v druhém kempu díky chybějícím stromům skoro nebyl. A v těch vedrech to bylo opravdu důležité. Tady jsme oslavili naše třetí výročí, zapadající slunce nám k tomu udělalo krásnou kulisu :-)
V úterý jsme vyrazli na další výlet. V Arles jsme si prohlédli Náměstí Republiky s katedrálou Saint Trophime, amfiteátr a arénu. Pak jsme pokračovali přes Tarascon k proslulému římskému akvaduktu Le Pont du Gard. Nakonec jsme se cestou domů zastavili u opatství Montmajour.
Další den nás čekal ještě náročnější den - zvládli jsme město Orange - známý amfiteátr s jedinečnou akustikou, vítězný oblouk i trochu kešování. K večeru jsme stihli nakoupit vynikající vína ze známých vinic kolem vesničky Chateauneuf du Pape.
Ve čtvrtek jsme si dali válečku v kempu u bazénu a odpoledne u moře, protože jsme byli už docela uchození :-) a musím říct, že to bylo taky fajn. Večer jsme pak zvládli romantickou procházku po rybářské vesničce, kde jsme bydleli.
V pátek jsme podnikli poslední výlet za památkami a krásami jižní Francie. První zastávku jsme si udělali v Saint Rémy de Provence, kde jsme si prohlédli vykopávky římského města Glanum. A pak už jsme se těšili na dlouho očekávanou voňavou levanduli. Její pěstování a zpracování nám předvedli v muzeu levandule. Den jsme zakončili na levandulových polích kolem kláštera Senanque u městečka Gordes.
Sobota byla zase odpočinková, protože jsme se rozhodli vyrazit domů o den dřív, tak abychom stihli nabrat síly. No a v neděli ráno jsme zabalili, zaplatili ubytko, naposledy jsme se vykoupali v moři a přesně v poledne za zvonění zvonů z místního kostela jsme vyrazili na cestu zpět do ČR. Díky Jardovi, který skoro celou cestu odřídil, jsme domů přijeli v pět ráno, po 17 hodinách jízdy.
Dovolená to byla nádherná, zážitků máme nepočítaně a už se těšíme, až zase někam vyrazíme :-D